Betekenis administratie
Op deze pagina vind je 10 verschillende betekenissen of definities van het woord 'administratie’, geordend van meest populaire betekenis naar minst populaire. Indien je zelf nog een definitie of synoniem kent, kan je deze onderaan deze pagina toevoegen.
administratie
financiëe zaken, markten: geheel van bescheiden die betrekking hebben op de financiën van een lichaam, natuurlijk persoon die ...
administratie
accountancy: geheel van bescheiden die betrekking hebben op de financiën van een lichaam, natuurlijk persoon die een bedrijf of ...
administratie
(bedrijfskunde) de plaats waar gegevens zorgvuldig worden vastgelegd zodat ze later terug te vinden of te controleren zijn
VB: Zijn inschrijving kon niet worden teruggevonden in de administratie.
administratie
"bestuursrecht: bediening, de feitelijke uitvoering van een bestuurstaak dus afgezien van het nemen van beslissingen; het beheer; ..."
administratie
Alle zaken en handelingen die betrekking hebben op het beheer van een organisatie, met name in verband met het budget, het personeel en de productie. De term administratie wordt in engere zin ook gebruikt voor al de schriftstukken die tot een dergelijk beheer behoren.